[S:] Dlaczego Smoczyca?

W zasadzie, nie pamiętam, kto pierwszy mnie tak nazwał. Możliwe, że M.S. A może A., jeszcze wcześniej. Nie wiem. Najczęściej nazywał mnie Smoczycą K. i chyba przez to została mi ta Smoczyca. Chociaż i tak najbardziej lubiłam, gdy M. nazywał mnie czasem Smoczątkiem.

A czemu właśnie smocze przezwisko? To akurat proste: zbieram smoki. Różne - figurki (nie mieszczą się już na komodzie, a w każdym razie bardzo im ciasno...), pluszaki (jeden wciąż bezimienny, choć Ganto proponował Zegrzysława i Mściwoja), naklejki, zeszyty, rysunki, cytaty o smokach, blablabla. Wyjaśnić, skąd taka fascyncja smokami, nie potrafię. Ale pamiętam rozdział o smokach w Czarnoksiężniku z Archipelagu, który między innymi opisywał naturę smoków - i bardzo mi się takie podejście do tych stworów podobało.

Komentarze