[S:] Życzenia do złotej rybki

Ostatnio myślałam nad książkami, które bym chciała sobie kupić. Doszłam do wniosku, że łatwiej byłoby zrobić listę książek, których nie chciałabym mieć. :P Niemniej parę pozycji przychodzi mi do głowy natarczywiej od innych...

- Kubusia Puchatka i Chatkę Puchatka po angielsku (po polsku mam, a kiedyś widziałam w księgarni takie ładne wydanie oryginałów w jednym tomie...);
- zbiorek haiku (różnych autorów, bo nie znam zbyt wielu japońskich poetów, byle by to były „prawdziwe” haiku, tj. oryginały japońskie w przekładzie na polski, a nie np. haiku Miłosza...);
jak największy wybór poezji Leśmiana (bo to mój najulubieńszy polski poeta);
- Baśnie braci Grimm – ale w tej oryginalnej wersji, tzn. nie ocenzurowanej przez wzgląd na dziecięcą psychikę (bo przecież nie w oryginale niemieckim, bo nic bym nie zrozumiała :P);
- Alicję w Krainie Czarów Alicję po drugiej stronie lustra, chyba po angielsku, gdyż czytałam fragmenty kilku przekładów i chyba nie mogłabym się zdecydować, czy bardziej podoba mi się genialny przekład Słomczyńskiego, czy też równie ciekawe językowo tłumaczenie Jolanty Kozak... Z drugiej strony, może jednak w wersji polskiej, bo po angielsku mogłabym nie zrozumieć licznych gier językowych... (jako że mam zboczenie translatoryczne, pewnie kupiłabym oba warianty i porównywała, heh...);
- Lód Dukaja – potężna cegła, ale o carskiej Rosji! *pożądliwy błysk w oczach*;
- Zimę w Dolinie Muminków – tyle razy czytałam, a i tak uwielbiam Muminki :> ...;
- Mistrza i Małgorzatę w oryginale oraz Idiotę Dostojewskiego takoż ;) ...;
- Zabawki dla idiotów Akunina, również w oryginale, bo ponoć powieść napisana jest fantastycznym językiem;
- Opowieści z Narnii – całość, naturalnie, i po angielsku, zwłaszcza że są napisane bardzo prostym językiem, hihi...
- opowiadania Grzędowicza - ponoć kawał dobrej polskiej prozy;
Piątego elefantaPrawdę i Złodzieja czasu Pratchetta, bo przez wyjazd do Moskwy przegapiłam jakoś te trzy części Świata Dysku...

Co ja poradzę, że uwielbiam książki... ;P

Postscriptum:
Tak sobie teraz myślę, iż tytuł powinien brzmieć raczej: „Życzenia do złotego mola książkowego”... :P

***

dopisek 2008/03/15

Straż nocna Terry Pratchett
Zasłyszane w kiciu i gdzie indziej Jeffrey Archer
- Zamieć Neal Stephendon
Świt po bitwie Marcin Mortka
Ragnarok 1940, t. 1 Marcin Mortka
Salve Roma! Koci kryminał Akif Pirinçci
Niegrzeszny mag Eugeniusz Dębski
Liżąc ostrze Jakub Ćwiek
Lata ryżu i soli Kim Stanley Robinson 
Kochali się, że strach (antologia polskiej fantastyki) 
Nowe przygody Mikołajka. Tom 2 René Goscinny, Jean-Jacques Sempé
Talizman z Nefrytu II: Złota ryba Jose Freches
Talizman z Nefrytu III: Wyspy nieśmiertelnych Jose Freches
Życie Pi Yann Martel

dopisek 2008-04-19

Ragnarok 1940, t.2 Marcin Mortka
Czarna bandera Jacek Komuda
Czarem i smokiem Romuald Pawlak
Wojna balonowa Romuald Pawlak
Filozofia frywolna Umberto Eco
Między kłamstwem a ironią Umberto Eco
Bieguni Olga Tokarczuk

dopisek 2008-05-10

z serii wydawniczej "Rzeczpospolitej" 
MITOLOGIE ŚWIATACeltowie, Słowianie, Ludy skandynawskieLudy starożytnej JaponiiLudy starożytnych Chin, Ludy starożytnej Persji,Ludy starożytnej Syberii.

dopisek 2008-05-28

Potworny regiment (Świat Dysku) Terry Pratchett

Komentarze

  1. RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/03/12 13:32:06
    W sumie, z tej listy mogę już skreślić obie Alicje oraz Baśnie braci Grimm, bo zaopatrzyłam się w te trzy powieści po angielsku :D
    -
    RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/03/28 08:23:50
    Skreślam także Poezje Leśmiana, przyszły pocztą w środę, ha! :D
    -
    RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/04/27 09:36:42
    Kochali się że strach dostałam na urodziny, więc odhaczam z listy ;)
    -
    RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/05/28 14:38:11
    :D :D :D
    Dostałam na imieniny Biegunów Olgi Tokarczuk, toteż zdejmuję tę pozycję z listy ;)
    -
    RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/06/05 12:15:12
    "środa, 04 czerwca 2008, 17:37

    Dostałam "Lód"! :D
    Jest taaaaaaaaaaaaaaaaaaki gruby i taaaaaaaaaaaaaaakim małym druczkiem! :D
    Zakochałam się w tym opasłym tomisku ^^"

    I, przy okazji, skreślam z listy życzeń :]
    -
    RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/11/10 19:34:20
    A Potworny regiment dostałam na imieniny, skoro już o tym mowa :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią! :-)