[S:] Dubravka Ugresic "Baba Jaga zniosła jajo"

Parę cytatów - ułamek z tych dwóch stron a4, które sobie zapisałam ;).

"Są poranki, kiedy na wszystkie strony zdradziecko sterczą z nas nici snu, kiedy jeszcze jesteśmy przez sen otwarci. Nie zdołaliśmy zaciągnąć wyimaginowanego suwaka, upodobnić się do otoczenia jak salamndra, nałożyć na skórę jego barwy."

"Żyję pod kocem. Oblegają mnie sny. Sny mnie wsysają, wciągają w straszliwe głębie, kręcą mną jak tornado, które porywa wszystko przede mną, i wyrzucają oszołomioną."

"Myśli jak rybki w akwarium uderzają o sklepienie głowy. Blap. Blup."

"Zamieniłam się w pudding emocjonalny. Inaczej mówiąc, zakochałam się."

"Przesuwają się wystawy, przesuwam się ja. A we mnie dusza. Idziemy, moja dusza i ja. Trzymam ją na cienkiej jedwabnej nitce, a ona żywo polatuje mi nad moją głową. Moja dusza - biała aureola."

"To życie naśladuje literaturę, a nie odwrotnie."

Komentarze

  1. GOŚĆ: SAMOLUBOVNA, H-91-189-34-168.EURONET.NET.PL
    2008/02/13 23:56:30
    mnie się coś pomieszało znów?
    czy te cytaty się już kiedyś na tym blogu pojawiły?
    czy ja komentuję stara notkę? czy nową?
    ???
    -
    RAYA_CZARODZIEJKA
    2008/02/14 16:06:54
    Przeniosłam je z notki o książce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią! :-)