[W:] 5 rzeczy, które pomogą Ci odnaleźć Twój życiowy cel

Czy potrzebujemy celu w życiu? Czy znając swój cel będziemy szczęśliwi? Według Adama Leipziga, tak.

Adam jest CEO of Entertainment Media Partners. Zajmuje się produkcją filmowa i teatralną. Jest bogaty, wykształcony i doświadczony. Uznałem, że może wie coś więcej niż ja.

Zainspirowany zapytałem sam siebie.
Jaki masz cel w życiu? - Niestety musiałem sobie odpowiedzieć - Nie wiem, nie mam bladego pojęcia.

Dlatego postanowiałęm obejrzeć wykład Adama na TEDx z Malibu


Czy bez jasno sprecyzowanego celu jestem szczęśliwy? W teorii niczego mi nie brakuje, ale jednak, kiedy patrzę wstecz na swoje życie, to suma tych dni daje wynik, ktory nic nie mi mówi. Nie ejstem nieszcześliwy, ale czegos jednak brakuje. Nie umiem tego wyraziź ale chyba nie czuje żebym do czegoś zmierzał, żebym pracował na coś, z czego będę zadowolony. Żebym coś osiągał.

Dlatego postanowiałęm obejrzeć ten wykład. Nie jestem aż tak głupi, nie wierzyłem, że ktoś może w 10 minut sprawić, że odnajdę swój cel. Nie zawiodłem się, nie udało mi się, ale nie jest to wina Adama.

5 rzeczy, które pomogą nam pomogą nam odkryć swój cel to odpowiedzi na te pytania:
  • Kim jestem?
  • Co robię?
  • Dla kogo to robisz?
  • Czego te osoby potrzebują, czego pragną?
  • Jak te osoby zmieniają się pod wpływem tego, co robisz?
Wow, 5 pytań, proste. Przechodzę je wspólnie z Adamem i uczestnikami wykładu.

Kim jesteś? Jestem Michał.
Co robisz? Hm…

Resztę wykładu obejrzałem bezrefleksyjnie. Wykończyło mnie już 2 pytanie i nawet pytanie pomocnicze, – czego mógłbyś kogoś dobrze nauczyć ? – nie pomogło. Nie posiadam żadnej umiejętności, której mógłbym kogokolwiek nauczyć. Bo jak mogłoby wyglądać takie ogłoszenie?

Nie wiesz jak dojechać do pracy? Nie martw się tym! Możesz się tego nauczyć.
W 15 minut nauczy cię czytać rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i kasować bilet!
Zadzwoń!


Albo:

Chcesz obejrzeć nowy odcinek Gry o Tron, ale DVD kosztuje 69 zł? Zainwestuj 29 zł w kurs pobierania torentów a już zawsze będziesz z serialami na bieżąco.
Tylko teraz przyśpieszony kurs w cenie kursu standardowego!


Ale czy jestem w ty sam? Kiedy patrzę na swoich znajomych, nikt z nich niczego nie mógłby nauczyć. Więc albo założenia są złe i Adam nie ma racji albo będziemy bardzo nieszczęśliwym pokoleniem.

Komentarze

  1. Chyba jesteś dla siebie zbyt surowy. Na pewno nie ma nic, czego mógłbyś kogoś nauczyć? Przecież tu nie chodzi o jakąś wyższą matematykę. Jakie posiadasz praktyczne umiejętności, których nie ma każdy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozliwe, że jest jedna umiejętność, której nie posiada każdy, potrafie pędzić bimber :D Szkoda, tylko, że za to można pójść za kratki :/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią! :-)